Loading...

UITERLIJK | Forum

Advertentie
Locatie van onderwerp: Forum home » LifeStyle » Kleding en uiterlijk
Pagina's: « 1 2
Giwreh
Giwreh Feb 20 '16
Zo veel mensen hebben het zo graag over "het is het innerlijk dat belangrijk is, het uiterlijk doet er niet toe". Maar, dat dat gewoon een goedogende gemeenplaats is, die niet met de realiteit overeenkomt, dat WETEN we toch allemaal, uit ervaring ?
"Val" jij voor het "innerlijk" van een ander ? Beetje realiteitszin is wel op zijn plaats, want het kan behoorlijk lang duren voor je dat innerlijk pas in zijn vele dozijnen totaal verschillende aspecten leert kennen.  Daar "val" je niet voor. Daar ga je pas op termijn mee om, positief of negatief.  Waar "val" je dan wel voor ?
Ja, absoluut : uiterlijkheden. Dat zijn zowel: het puur 'visuele' (iets wat met je toevallige persoonlijk voorkeur overeenkomt), als de 'prestaties' (bvb. sportief of niet, IQ niveau, kan goed koken etc etc), als het 'verbale' (de manier waarop iemand praat is een uiterlijk kenmerk van de mens, dat is géén synoniem van dat gedoodverfde 'innerlijk', het is ten hoogste één enkel aspect ervan).
Als je een persoon "ziet" (ook foto), telt enkel het visuele.
Als je zijn profiel leest of hen bezig ziet, komen die prestaties erbij.
Op 'life' ontmoeting, trekt daarbij het verbale aan (of stoot het af).
En daarna pas, komt de langzame ontmoeting met dat "innerlijk", dat na een poos ook weer grof kan tegenvallen.
Het is geen boutade,
maar UITERLIJK (de 3 aspecten..) doet aantrekken,
het INNERLIJK kan dat daarna versterken of doet helaas opnieuw afstoten.

Dit forum bericht wordt bewerkt door Giwreh Feb 21 '16
dottielola
dottielola Mar 10 '16
Helaas is uiterlijk van belang, het eerste wat je ziet en of ja leuk of nee merci. Ik doe het ook hoor, te klein, te dik, te oud (voor mij dan), en het word afgevoerd. kan er acheraf nog dik tegenvallen maar als het niet aantrekt.....

man66unchained
man66unchained Sep 11 '16

Ik ben dit jaar 50 geworden en dit lijkt 'killer' te zijn op de dating fora en vind dat wat denigrerend. Ik ga meestal om met mensen jonger dan mezelf - ik ben de oudste van de bende - en verzorg me ook goed waardoor ik in het echte leven meestal een stuk jonger ingeschat wordt. Iedereen denkt dat ik vrij snel een andere leuke partner zal hebben echter op een dating platform staat zonder liegen die '5' pijnlijk vooraan en lijkt het of je direct uigerangeerd bent.  

Ik ben niet direct geïnteresserd in vrouwen van mijn eigen leeftijd of ouder.  In mijn familie is de vrouw gemiddeld 4 jaar jonger dan de man in mijn geval 5 jaar en we zijn dit jaar uit elkaar gegaan wegens uit elkaar gegroeid en te verschillende interesses. Kortom, nu dat de kids wat zelfstandiger worden hadden we elkaar niet veel meer te vertellen. 

Nu komt het, mijn ex is 45 en zij is nu samen met een kerel die 58 is, dus 13 jaar verschil en hij ziet er niet bepaald knap uit, eerder artistiek met lang grijs haar en diep gegroefd gezicht en die ernstige gezondheidsproblemen gehad heeft waarvoor hij regelmatig een check-up in het ziekenhuis moet hebben. Tja blijkbaar is het voor haar eerder het innerlijk en de spirituele connectie die telt.

Pagina's: « 1 2